msHOWTO

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Entity FrameWork .Net Framework 4.5 Projelerinde Transaction Kullanımı

Merhaba arkadaşlar ,

Geliştirmekte olduğum projemin içerisinde database işlemlerini yaptığım methodlarda transaction kullanmam gerekti.Daha önce .Net Framework 4.0 ile geliştirdiğim projelerimde Transaction yapısını kullanmıştım. Fakat şuan ki projemi .Net 4.5 ile geliştiriyorum.Transaction işlemi için .Net 4.0 da kullanmış olduğum ,


using (TransactionScope scope = new TransactionScope())
{
}

bloğunu tekrar kullanmam gerekiyordu. Fakat bu şekilde yazında TransactionScope Class ının içerisinde bulunduğu Library 'i görmedi. Bunun için uyguladığım çözüm ise ;

Solution içerisinde transaction uygulanacak sınıfın ait olduğu project teki references kısmına sağ tıklayıp Add Reference dedim . Çıkan listede System.Transactions olması gerekiyor.Bu listenin içerisinde göremiyorsanız siz de benim gibi , penceredeki Browse butonuna tıklayın ve aşağıdaki dizine konumlanın .

C:\Program Files (x86)\Reference Assemblies\Microsoft\Framework\.NETFramework\v4.5\

Daha sonra bu klasörün içerisinde System.Transactions.dll dosyasını seçin ve Ok butonuna basın. Bu şekilde referas olarak ekledikten sonra transaction uygulanacak sınıfınıza geri dönün. Ve

Using System.Transactions;

satırını ekleyin. Artık


using (TransactionScope scope = new TransactionScope())
{
}

scope larının içerisine yazacağınız tüm database işlemlerine transaction uygalanacaktır.Yani bir işlem başarısız olursa eğer , bu scope içerisindeki tüm database işlemleri geri alınacaktır.

Umarım faydalı olmuştur. Görüşmek üzere.

1 yorum:

  1. Bu hatayla karşılaşmıştım keşke bu hatayla karşılaştığımda sizin makalenizi okusaydım üzüldüm bak şimdi.

    YanıtlaSil